Kerékpározás – Ezer méter kerékpárútért gyűjtik az aláírásokat

Aláírásgyűjtésbe kezdenek a homokhátiak. Megelégelték, hogy az M5-ös autópálya bajai úti felüljárója kettészakítja a Szegedre vezető kerékpárutat, a bicikliseknek kész életveszély átjutni a túloldalra.

– Jól hangzik, hogy kerékpárút köti össze Zákányszéket, Mórahalmot és Domaszéket Szegeddel, de ez nem igaz. Itt van ez az ezerméteres szakasz, elindulsz rajta, és vagy túléled, vagy nem – mutatta a ruzsai elágazásnál lévő körforgalomnál az M5-ös autópálya bajai úti felüljáróját a zákányszéki Börcsök Zoltán, Paraginé Tóth Edina és Széll-Tanács Tünde.

A Zákányszéki Otthonokért Egyesület elnöke, a helyi könyvtár vezetője és a település egyik önkormányzati képviselője azért emelte fel a hangját, mert megelégelték, hogy csak az életük kockáztatásával juthatnak át kerékpárral a felüljárón. Hiába készült el a kerékpárút, a körforgalom előtt véget ér.

Fotó: Kuklis István - delmagyar.hu
Fotó: Kuklis István – delmagyar.hu

A problémával már többször foglalkoztunk lapunkban. Utánajártunk, miért szakítja ketté a kerékpárutat a felüljáró (2009. június 24.: Kifelejtették a kerékpárutat, 2015. szeptember 8.: Kettészakítja a bicikliutat a sztráda).

Az 55-ös főút beruházója, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő sajtóosztályától korábban azt a választ kaptuk, hogy az AKA Zrt.-vel megakadtak az üzemeltetői tárgyalások, így a kerékpárút megépítése ellehetetlenült. Az M5-ös üzemeltetője ugyanis az AKA Zrt., így a felüljáró is hozzá tartozik.

Külön pályát javasolnak
– A helyzet áthidalására ugyan készültek tervek, amelyek ideiglenesen bevezetik a kerékpárforgalmat a kerékpárútról az úttestre, felhívva egyidejűleg az ott közlekedők figyelmét a fokozott balesetveszélyre, azonban ennek kivitelezése is elmaradt. Ezt sürgősen pótolni kellene, az igazi, hosszú távú megoldást a külön pályán vezetett kerékpárút jelentené az autópálya fölött – mondta Terjék Balázs, a Magyar Kerékpárosklub Szegedi Területi Szervezetének programszervezője.

További részletek a delmagyar.hu

 

oldalon.

Comments

comments